Monday, February 24, 2014

EXPOSURE 2013

Program EXPOSURE merupakan sebuah program anjuran  Unit Rundingcara Kaunseling Dan Kemajuan Kerjaya Universiti Malaysia Kelantan dengan kerjasama Ahli Kelab Pembimbing Rakan Siswa UMK sebagai fasilitator program. Program yang dijalankan secara serentak di ketiga-tiga buah kampus ini telah melibatkan semua mahasiswa tahun satu Universiti Malaysia Kelantan. 

Pada sesi pertama, program dimulakan dengan ucapan daripada Pegawai Kaunseling bagi setiap kampus dengan memberi pendedahan tentang peranan Unit Rundingcara Kaunseling Dan Kemajuan Kerjaya di UMK. Seterusnya, mahasiswa turut didedahkan mengenai cabaran kehidupan yang perlu ditangani oleh mahasiswa malah kaedah belajar yang terbaik ketika di alam universiti. 

Dalam masa yang sama, para peserta dapat menjalinkan ukhuwah sesama mereka dengan fasilitator serta dapat meningkatkan kemahiran komunikasi dengan perlaksanaan modul aktiviti pada sesi kedua. Modul aktiviti yang dilaksanakan merangkumi aktiviti ‘ice breaking’, aspek kepimpinan serta motivasi yang mampu membakar semangat para peserta untuk berjuang di UMK pada landasan yang betul. Sesungguhnya program ini memberi impak yang positif bukan sahaja kepada mahasiswa UMK malah kepada para fasilitiator sendiri. 
Lensa EXPOSURE di UMK Kampus Jeli- Sesi 1 (Mahasiswa Fakulti Sains Bumi)



Sesi Ceramah daripada Kaunselor

Latihan Dalam Kumpulan










Mahasiswa Fakulti Sains Bumi 

Lensa EXPOSURE di UMK Kampus Jeli- Sesi 2 (Mahasiswa Fakulti Industri Asas Tani )


sesi soal jawab bersama kaunselor








Mahasiswa Fakulti Industri Asas Tani

Sebahagian Daripada Fasilitator kelab PRS UMK yang menjayakan program

TOGETHER WE ARE ONE :)