Tuesday, December 11, 2012

1 Team for 1 Spirit

Bertempat di Kem Lang Buana, Perak River Safari telah berlangsungnya program One Team for One Spirit selama 3 hari 2 malam. Program yang bermula pada 29/11//2012 sehingga 1/12/2012 ini telah melibatkan seramai 59 ahli Kelab  PRS (Pembimbing Rakan Siswa) UMK dari kampus Jeli serta kampus Kota.

Program yang bertujuan untuk memupuk semangat kerjasama dan berkumpulan bagi ahli Pembimbing Rakan Siswa (PRS) UMK yang turut banyak menekankan aspek kepimpinan bagi setiap aktiviti yang telah dirangka. Selain daripada itu, program ini mampu memberi peluang kepada ahli senior dan junior untuk mengenali satu sama lain serta bertukar pandangan dan pengalaman yang ada pada setiap ahli.

Antara aktiviti yang dijalankan termasuklah Icebreaking, Perbincangan dan Pembentangan Takwim Aktiviti Tahunan Untuk Setiap Exco serta Latihan Dalam Kumpulan. Aktiviti outdoor turut dijalankan termasuklah 'Fireball', 'Island Trekking', 'Water Confident', 'Water Rafting' dan 'Night Walk'. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Sekalung peghargaan dititpkan untuk mereka yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan program ini.